• ۵۵۵۸۹۲۳۱۲۹
  • +905558923129
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
استاژ در ترکیه

استاژ در ترکیه

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

21 نکته مهم برای شروع دوره استاژ

پزشک محترم :

آغاز یک مرحله جدید در فرآیند حرفه ای شما و حتی فراتر از آن در کل زندگی شما با دوره استاژ کلید خورده است. موفقیت شما در آزمون معادل سازی پزشکی ترکیه بی شک بدون زحمت و ممارست زیاد بدست نیامده است و راه نسبتا پر چالشی را پشت سر گذاشته اید.

در این مرحله لازم است تا برای تکمیل فرآیند دنکلیک مدرک پزشکی خود ، طبق قوانین جدید کشور ترکیه، دوره ای به نام استاژ را در  یکی از مراکز مورد تائید سازمان یوک که خودتان آن را انتخاب کرده اید شروع و مطابق با زمان در نظر گرفته شده در رای کمیسیون،  به پایان برسانید. این مرحله از زندگی شما بی تردید تاثیر زیادی بر دوستان و همکاران سابق و فعلی شما خواهد گذاشت بنابراین لازم است که با قدرت و کیفیت هر چه بیشتر از این مرحله عبور کنید . این تاثیر باید از روز اول شروع دوره شما به بهترین شکل ممکن خودش را نشان و به بالاترین حد لازم دیگران  را تحت تاثیر قرار دهد.

 

در محیطی که شما دوره استاژتان را شروع می کنید معمولا اولین برخوردهای حرفه ای و تمایلات یا تناقضات فرهنگی هویدا می باشد اما هرگز آن را به چالش تبدیل نکنید، یادتان باشد که اولین برخورد ها و اولین برداشت ها معمولاً آن چیزی است که همه،  بیشتر به خاطر می آورند. در واقع، بیش از 90  درصد مردم معتقدند اولین برداشت بسیار مهم است. برای جلوگیری از برداشت اولیه منفی، به همکاران جدید خود نشان دهید چه چیزهایی را برای موفقیت صرف کرده اید، چه میزان انرژی و چه مقدار زمان و پول صرف این موفقیت کرده اید.مهم است بدانید که دیگران در فضا های تاریک ذهنشان نیاز دارند تا مسیر موفقیت شما را بدانند بنابراین از همان لحظه اول  دسیپلین خود را حفظ کرده و نگرش مثبت، نسبت به خودتان و مسیر موفقیتتان بوجود بیاوردید .

اگر برای شروع این دوره از آمادگی لازم برخوردار هستید،
اگر می خواهید از همان روز اول دیگران را تحت تاثیر قرار دهید،
اگر  همه جوانب را بررسی کرده اید،
اگر از مشاوره های خوب و بی نقص استفاده کرده اید،
زمان کار واقعی فرا رسیده و شما باید برای اولین روز دوره استاژ خود آماده شوید.  در این مطلب سعی کردیم تا به شما برای شروع این دوره کمک کرده و نکاتی را با شما مرور کنیم.

مواردی که قبل از شروع دوره استاژ باید انجام دهید.

1.     در مورد رفت و آمد به محل استاژ تحقیق کنید.

انتخاب مسیر اشتباه و سردرگم شدن در مسیر بخصوص در استانبول که یک کلانشهر  با جمعیت و ترافیک بسیار بالا می باشد، به هیچ عنوان  مطلوب نیست  به خصوص در اولین روز  شروع دوره استاژ. این ایده خوبی است که در مورد رفت و آمد خود از منزل تا محل استاژ  در روزهای  قبل تحقیق کرده و نحوه رسیدن به محل مورد نظر  را بفهمید اگر  از قبل ساکن ترکیه بوده اید و دارای خودرو می باشید و تمایل به استفاده از وسیله نقیله شخصی خود دارید، درمورد سلامت آن مطمئین باشد و حتما از روز قبل وضعیت سوخت آن را کنترل کنید.  اگر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنید، نسبت به شارژ بودن کارت اعتباری خود اطمینان حاصل کنید ؟ مسیر رفت و برگشت را در نقشه های آنلاین گوشی خود حتما" مارک دار کنید.

2.     لباس های خود را از قبل انتخاب کنید

هر نوع لباس و پوششی که تصمیم به پوشیدن می‌گیرید نیز در اولین روز بر خورد شما با سایرین مهم و  امتیاز شما به حساب می‌آید.  برای اینکه سعی کنید بیشترین تاثیر را داشته باشید بهترین لباسهای  خود را  از روز قبل انتخاب کنید. اگر لباس مناسب ندارید، حتما در  روز های قبل  نسبت به تهیه آن اقدام کنید . پوشش و ظاهر عالی و بی نقص تان به شما کمک می کند تا اعتماد به  نفس بالاتری داشته باشید و عملکرد کاریتان  را افزایش دهید.

3.    آماده گفتگو باشید

چنانچه در روز اول دوره استاژری ملزم به حضور  در محل کار خود باشید، با حفظ حریم شخصی  مطمئن شوید که در صورت لزوم نکات  جالبی برای صحبت کردن دارید. شروع دوره استاژ مستلزم این است که با افراد مختلف صحبت هایی هر چند کوچک داشته باشید.  برخی از موضوعاتی که می توانید در مورد آنها صحبت کنید و می تواند برای سایرین جالب باشد را از قبل مرور کنید. یادتان باشد، فرهنگ شما، هویت شما، اصالت شما، تفکر شما و دیدگاه اجتماعی شما برای دیگران جالب است.

4.      در مورد صبحانه خود تصمیم بگیرید

مهم ترین وعده غذایی روزانه صبحانه می باشد.اگر عادت به صرف صبحانه در منزل و قبل از عزیمت به محل کار خود داشته اید، برای روزهای استاژ خود نیز برنامه ریزی دقیق صرف صبحانه را فراموش نکنید. به یاد داشته باشید با توجه به بعد مسافت، چنانچه در منزل صبحانه را صرف می کنید، قطعا به زمان بیشتری جهت آماده شدن نیاز دارید.  همچنین اگر تصمیم به صرف صبحانه در مکانی نزدیک محل استاز خود داریدزمانبندی ها را تنظیم کنید. خوردن یک صبحانه خوب قبل از شروع اولین روز استاژ به شما انرژی می دهد تا هر گونه آموزش لازم را به خوبی پشت سر بگذارید.  برنامه ریزی وعده های غذایی از قبل نیز به جلوگیری از خستگی و بی حوصلگی شما در روز اول کمک می کند.

5.     کیف دستی خود را آماده کنید

حتما تمامی مدارک هویتی و اسناد  مهم مربوط به شروع دوره را بهمراه داشته باشید و روز اول خود را با تصور اشتباه شروع نکنید. لازم است تا  فهرستی از همه چیزهایی که در روز اول نیاز دارید تهیه کنید و هیچ مدرک مهمی را که در تایید شروع دوره استاژ شماست و در اختیارتان قرار دارد را فراموش نکنید.

6.    زنگ هشدار خود را تنظیم کنید

این مرحله ممکن است واضح به نظر برسد، اما ضروری است که آن را نادیده نگیرید. درست مانند مصاحبه های شغلی، بسیار مهم است که در اولین روز شروع دوره  به موقع حاضر شوید. دیر رسیدن به محل استاژ می تواند تأثیر بدی در ابتدا ایجاد کند، بنابراین مطمئن شوید که یک زنگ هشدار (یا چندمدل) را برای مدت معقولی تنظیم کنید که به شما امکان می دهد آماده شوید و به موقع حاضر شوید.

چه چیزی در اولین روز استاژ خود باید به همراه داشته باشید ؟

هرگز جمع و جور کردن کیف کاری خود را به صبح روز شروع دوره موکول نکنید ، وگرنه ممکن است چیز مهمی را فراموش کنید. شاید لازم باشد که  قبل از شروع دوره ، مجددا مدارکی را به همراه داشته باشید . بنابراین کنترل کنید که آیا آن مدرک یا مدارک را در کیف خود قرارداده اید ؟

7.      مدارک مورد نیاز را مجددا مرور  کنید

گاهی اوقات بهتر است بیش از حد آماده باشید و اسناد اضافی را کنترل و نسبت به تهیه آن اقدام کنید زیرا ممکن است برای تکمیل شروع دوره  خود به چیزی نیاز داشته باشید. اگر امور اداری شما توسط یک شرکت انجام شده باشد، با مدیریت شرکت خدمات دهنده مجددا در ارتباط بوده و همه موارد و  اسناد مورد نیاز را کنترل کنید. اگر دارای کارت اقامت نیستید، حتما پاسپورت خود را به همراه داشته باشید و چنانچه تصمیم دارید دوره خود را به صورت یکپارچه و بدون وقفه به اتمام برسانید حتما نسبت به دریافت یکی از انواع اقامت بر اساس موارد قانونی اقدام کنید.

8.     دفترچه یادداشت و خودکار همراه داشته باشید

در طول دوره استاژ و در زمان تعامل با ارباب رجوع و یا سایر همکارانتان، اطلاعات زیادی در طول روز  دریافت و یا به شما داده می شود. به همراه داشتن یک دفترچه یادداشت و خودکار و به دنبال آن ثبت موارد پیش رو و درج نکات مهم ، به شما کمک می کند تا همه چیزهایی را که از روز اول آموخته اید و ممکن است در آینده به آن نیاز داشته باشید به خاطر بسپارید. اگر اهل قلم و کاغذ نیستید، می‌توانید این موارد را در زمانهای مناسب و در طول روز در دفترچه تلفن خود به صورت نوشتاری و یا فایل صوتی ذخیره کنید. اما لازم است تا به دیگران بفهمانید که مشغول بازی با موبایل و یا تماس شخصی نیستید بلکه نت های روزانه را ثبت می کنید.

9.     در مورد نهار روزانه برنامه ریزی کنید

تهیه و خوردن یک ناهار سرهمی می تواند راهی سریع در جهت برگشت انرژی صرف شده و نشاط دوباره شما باشد. برای این مورد حتما برنامه ریزی دقیقی داشته باشید اگر لازم میدانید از قبل نهار روز بعد خود را در منزل آماده و به همراه داشته باشید و یا اینکه نسبت به خوردن نهار در محل کار میل و رقبت داشته باشید. در هر حال این نکته را نباید فراموش کنید.

10.  بطری آب همراه داشته باشید.

یکی از فواید بی شمار آب این است که شما را هیدراته نگه می دارد و به شما کمک می کند پرانرژی و پر بهره  بمانید. تهیه آب آشامیدنی از دستگاه های رایگان آب (آب سرد کن) به مانند ایران ، در کشور ترکیه چیز غریبی می باشد بنابراین برای طول روز یک بطری آب به همراه داشته باشید.

11.  توانایی های خودتان را بسنجید

به عنوان یک استاژر جدید، همکارانتان از شما انتظار ندارند که همه چیز را بدانید. شما قطعا اکثر موارد را در طول دوره یاد خواهید گرفت ( علم ارتباطی، نکات و اصطلاحات ) همچنین در هفته های اول چیزهای زیادی نیز یاد خواهید گرفت. قبل از  شروع دوره نسبت به توانایی های خود اطمینان حاصل کرده و سطح خودتان را بسنجید، یادتان باشد روزهای اول انتظار زیادی از شما نیست اما شما پر قدرت و پر محتوا ظاهر بشوید. علاوه بر آن، مطمئن شوید که هر سوالی در مورد شغلتان دارید یادداشت می کنید. انجام این کار نه تنها باعث  نشان دادن ابتکار عملتان می شود، بلکه اطرافیان  شما را تحت تأثیر قرار می دهد. همچنین  به شما کمک می کند تا سریعتر با محل کار و وظایف جدید خود سازگار شوید.

آیا لازم است تا دیگران را تحت تاثیر قرار دهیم ؟

بدور از هرگونه تعصبات قومی، نژادی، ملیتی و زبانی ، به یاد داشته باشید که شما در مرحله اول نماینده یک کشور بزرگ با قدمتی بالا و فرهنگی غنی هستید! چه موافق باشید یا نباشید ، نام ایران هویت ملی شماست. در مرحله دوم و در کنار  اصالت و نجابت شما، بار علمی و توانایی های عملی شماست که ملاک ارزیابی دیگران قرار می گیرد بنابراین لازم است تا با همه قدرت و تواناییتان، خودتان را به دیگران معرفی کنید. در همین راستا ذکر نکاتی  هر چند کوچک لازم به نظر میرسد.

12.  زودتر برسید

اگر قرار باشد که هر روز و در طول دوره یا برای برخی آیتم ها، در محل استاژ حضوری پر رنگ و معنا دار داشته باشید، یادتان باشد همیشه به موقع و سر تایم مشخص شده در محل حاضر باشید. مقید بودن شما در محل کار این نکته را به سایر همکارانتان منتقل می کند که شما شخصی کاردان و سخت کوش هستید و برای موفقیت در هر مرحله ای هرگز موارد مشخص شده را ساده و کم اهمیت در نظر نمی گیرید. به این ترتیب در نظر همکاران پیوسته دارای جایگاه بالایی قراردارید.

13.  خود را به همه معرفی کنید

فعال بودن ، اجتماعی بودن ، خونگرم بودن از خصیصه های اخلاقی و یکی از مزیت های فرهنگی ما می باشد که برای سایر فرهنگ ها بسیار جذاب و مورد احترام می باشد.از برقراری ارتباط محترمانه با حفظ حریم شخصی با سایر همکارانتان واهمه ای نداشته باشید که این نوع ارتباط در فرهنگ مردم ترکیه کاملا عادی و برای ارتقای جایگاه شما در نزد سایر همکارانتان می تواند تاثیرخوبی داشته باشد. علاقه شما به کار کردن و گذراندن دوره در کنار سایر همکارانتان چنانچه به زبان آورده شود دارای تاثیرات عمیقی می باشد. حتما آن را امتحان کنید.

14. همکاران خود را بشناسید

اگر فردی برونگرا هستید، این مرحله برای شما آسان خواهد بود. یادگیری بیشتر در مورد همکارانتان به شما کمک می کند تا به عنوان یک تیم خوب کار کنید و علاوه بر آن امور روزانه را برایتان راحت تر و ساده  تر میکنید. اگر لازم میدانید از آنها در مورد مسایل اجتماعی نظیر مکانهای خوب جهت گردش و تفریح در یک آخر هفته  سوالاتی بپرسید و با دقت به پاسخ های آنان گوش دهید.  تاثیر زیادی دارد.

15. توجه کنید و علاقه نشان دهید

در محل گذراندن دوره استاژ  با افرادی از سایر ملتها و احتمالا با فرهنگ های متفاوت روبرو خواهید شد. همه دوست دارند با هم حرف بزنند و در مورد هم چیزهای جدید را بیاموزند، این جزئی از فرهنگ مردم ترکیه می باشد بخصوص در کلان شهر استانبول که سابقه تاریخی زیادی نیز دارد.در این شهر هیچ کس صحبت کردن با دیوار را دوست ندارد، بنابراین مطمئن شوید که به آنچه می آموزید توجه کامل دارید و علاقه مند هستید. قطعا در روز اول خود سرگرم مرور  اسناد و مدارک  جهت شروع دوره استاژ هستید اما این فقط در روز اول هست و روزهای آینده روزهای مهمی برای شما می باشد. از یاد داشت کردن سوالات و ثبت نکات جالب روزانه  هرگز غافل نشید.

16. نگرش مثبت داشته باشید

قطعا روز اول دوره استاژ برای شما روز پرچالش و پر استرسی خواهد بود اما اجازه ندهید این موارد شما را عصبی کند . سعی کنید در طول روز نگرش مثبتی داشته باشید. مطمئن شوید که نشان می دهید چقدر از حضور در آنجا خوشحال هستید و فراموش نکنید زمان رفتن  با همه خداحافظی کنید.

یک نکته مهم

ثبات امری  مهم و کلیدی است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که اولین تاثیر شما بر روی مخاطبین و همکارانتان فقط برای یک روز و یا یک مقطع خاص نباشد بلکه این تاثیر همیشگی و ثابت بماند.تاثیری که شما از روز اول بر روی دیگران داشته اید، لازم است تا روز آخر دوره ادامه داشته باشد. قطعا این تجربیات برای موفقیت در مراحل بعدی حضورتان در ترکیه و در میان این مردم موثر خواهد بود.

17.  برنامه ریزی هفتگی داشته باشید

با شروع دوره استاژ در روز اول و تحلیل شرایط محیطی ، دورنمای کلی حضور شما در طول هفته  و شرح حال وظایفتان به صورت کلی مشخص می شود . برای روز های آینده و هفته های آموزشی در نظر گرفته شده مطابق رای برگه استاژ برنامه ای کلی و جامع برای خود ترسیم کنید.

18.   پیشنهاد کمک کنید

شاید این نکته کمی عجیب و یا دور از ذهن به نظر برسد اما سعی کنید در هر مرتبه از دوره خود هستید، به سایر همکارانتان پیشنهاد کمک بدهید.بر طبق شرایط دوره استاژ این احتمال وجود دارد که در روز های اول کارهای زیادی برای انجام دادن نداشته باشید، بنابراین ارائه پیشنهاد کمک به سایر همکارانتان نه تنها به شما کمک می کند تا وظایف را سریعتر یاد بگیرید، بلکه نشان می دهد که در محل استاژ فردی فعال و جدی  هستید.

19. با سایر استاژر ها در ارتباط باشید

حتما با سایر پزشکان استاژر  جدای از قومیت و ملیت و ... در ارتباط باشید و این اطمینان را بدست بیاورید که پیوسته از  روند تغییرات و دستورالعملهای اجرایی و قانونی مطلع خواهید شد.این روند نه تنها برای شما بلکه برای سایر همکارانتان مفید خواهد بود. اگر امور اداری و اجرایی شما توسط یک شرکت انجام شده باشد، حتما این موارد را از آنها بخواهید. روند تغییرات احتمالی و دستورالعملهای اجرایی میتواند شرایط را به ضرر شما تغییر دهد اگر پیوسته و مداوم در روند این تغییرات نباشید.

20.  تعهدات را رعایت کنید

چنانچه با مسئول هر یک از بخشها بابت حضور یا عدم حضور خودتان در جهت گذراندن دوره استاژ به توافق یا تفاهمی رسیده باشید ، حتما به این موارد پایبند بوده و هرگز خلف وعده نکنید.

21. سوال بپرسید

از پرسیدن سوالات زیاد خودداری نکنید. همه می دانند که تازه کار بودن به این معنی است که احتمالاً همه چیز را نمی دانید. سوال پرسیدن در عملکرد شغلی شما میتواند تاثیر زیادی داشته باشد و نشان می دهد که شما مایل به یادگیری هستید. فرآیند حضور در بیمارستان و گذراندن دوره استاژ می‌تواند طاقت‌فرسا باشد . سعی کنید پیوسته بر اعصاب خود مسلط باشید.

نکته مهم :

همه پزشکان برای یک هدف خاص دوره استاژ خود را شروع نمی کنند .  اگر برای آزمون های دستیاری ترکیه خود را آماده می کنید، در طول دوره استاژ میتوانید بسیاری از پیش نیازهایتان را تکمیل کنید.

برای مشاوره های تکمیلی میتوانید پیوسته با ما در ارتباط باشد.


 

استفاده ، ذخیره و چاپ این مقاله برای کلیه متقاضیان آزمون معادل سازی و رزیدنتی ترکیه آزاد می باشد.

استفاده از تمام و یا قسمتی از این متن و یا اقتباس از این متن بدون ذکر منبع برای سایر گروه ها و مجموعه های خدمات دهنده ممنوع و حق پیگرد قانونی برای منتشر کننده بدون ذکر منبع در پی دارد. در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد.


سنگ دسترنج لبخند (اس دی ال) ©