• ۵۵۵۸۹۲۳۱۲۹
  • +905558923129
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تغییرات آزمون TUS 2022

تغییرات آزمون TUS 2022

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

تغییرات آزمون STS و TUS ترکیه در سال 2022 (تغییرات احتمالی)

آخرین تغییرات در فرآیند آزمون معادل سازی و رزیدنتی ( دستیاری ) ترکیه.

مطابق با آخرین تغییرات و دستورالعملها، این قانون از ابتدای سال 2023 اجرایی خواهد شد. شرایط آزمون دستیاری در ترکیه نیز تا حدی مشکل تر خواهد شد. این تغییرات بیشتر به جهت پوشش رفاهی فارغ التحصیلان خارجی دانشگاه های ترکیه در مقطع عمومی می باشد.

  آپدیت به  تاریخ  15 آوریل  2022   تغییرات جدید آزمون STS و TUS

 آیا تغییرات در شیوه محاسبه امتیازات آزمون TUS صحت دارد ؟

 موضوع صحت تغییرات در نحوه محاسبه امتیازات آزمون TUS ، مقررات ، شرایط ، نکات منفی و نکات مثبت

نکات مهم :

تغییرات در نحوه محاسبات امتیازات تنها در دفترچه آزمون همان دوره ملاک می باشد و سایر گمانه زنی ها جنبه اطلاع رسانی دارد.

ملاک تغییرات به جز دفترچه آزمون ، خود سازمان ÖSYM می باشد که با بررسی این موضوع، کارشناسان این سازمان اظهار بی اطلاعی کرده اند. ( ملاک صحت سنجی به تاریخ 15 آوریل 2022 می باشد)

به نظر می رسد با تائید این نوع محاسبه امتیاز آزمون رزیدنتی، دیگر تغییرات پیشنهادی نیز در این آزمون تاثیر بگذارد. ( ارتباط با کارشناس )

در صورتی که تغییرات در نحوه محاسبه امتیازات آزمون TUS اجرایی شود، این موضوع  نه تنها خبر خوبی نیست بلکه خبر بسیار بدی برای پزشکان عمومی خارجی خواستار شرکت در این آزمون می باشد.

اگر فرض بر انجام تغییرات باشد، نحوه محاسبه به شکل زیر می باشد :

محاسبه امتیاز آزمون رزیدنتی به دلیل اینکه از دو نوبت پایه و بالینی تشکیل شده است، دارای فرمول محاسبه تلفیقی از هر دو نوبت آزمون می باشد.

به طور مثال امتیاز خالص آزمون علوم پایه شما بر میانگین کل علوم پایه شرکت کنندگان تقسیم می شود سپس این عدد بر انحراف معیار آزمون تقسیم می شود که رقم انحراف معیار آزمون رزیدنتی بین 17 – 23 می باشد. عدد به دست آمده را Z بنامید.

              فرمول علوم پایه : 

T: 30 + 10 x Z

عدد بدست آمده امتیاز پایه شما می باشد

همین فرمول را برای علوم بالینی نیز محاسبه می کنیم با این تفاوت که سهم نوبت بالینی در آزمون رزیدنتی 70 خواهد بود.

K: 70 + 10 x Z

در انتها باید اعداد مربوطه را در فرمول پایه و بالینی جایگذاری کنید

محاسبه امتیاز پایه :

امتیاز علوم پایه x 0,7 + امتیاز علوم بالینی x 0,3.

محاسبه امتیاز علوم بالینی:

امتیاز علوم بالینی x 0,3 + امتیاز پایه x 0,7

 

 


 آپدیت به  تاریخ  11 مارچ  2022   تغییرات جدید آزمون STS و TUS

تغییرات در حوزه و محل آزمون معادل سازی و رزیدنتی ترکیه

  • جهت تسهیل در رفت و آمد پزشکان از کشور مبداء به مرکز آزمون که در شهر آنکارا، استانبول و ازمیر برگزار میشد، مسئولین برگزار کننده تصمیم به افزایش این مراکز گرفتند که بر مبنای این تصمیم تعداد مراکز آزمون TUS افزایش یافته است. آزمون در 15 مرکز در 14 استان برگزار می شود. بنابراین متقاضیانی که برای این آزمون قصد مسافرت کوتاه مدت به ترکیه دارند ( ایرانیان ) و از مبادی زمینی ورودشان را انجام میدهند، دیگرلازم نیست برای شرکت در آزمون به آنکارا، استانبول یا ازمیر بروند. این تسهیلات و افزایش مراکز آزمون شامل برخی شهر های مرزی مانند وان شده است.
    نکته مهم : چنانچه ظرفیت متقاضیان برای هر یک از مراکز آزمون ( خارجی / شهروند ) کمتر از هزار نفر باشد، برگزاری آزمون در آن مرکز کنسل و متقاضیان بر اساس انتخابهای بعدی به سایر مراکز منتقل می شوند.
  • در آزمون TUS میزان سوالات برمبنای اصول کلی آموزش پزشکی افزایش یافته است. ( در آزمون معادل سازی این دوره این تغییرات قابل مشاهده بوده است) این میزان در امتحانات آتی به تدریج افزایش خواهد یافت ( قابل توجه کلیه متقاضیان ) . تحصیل در دانشکده پزشکی مبنای آمادگی برای TUS خواهد بود. ( بسیار مهم می باشد )
  • سهمیه های TUS به ویژه در کلینیک ها و بیمارستانهایی که تنوع بیمار ( انواع بیماری / انواع مریض ) در آنها بالاست و تعدد کادر آموزشی در این مراکز بالا هست، افزایش یافته است. ( استانبول در اولویت افزایش سهمیه می باشد ) نتیجه این شرایط در شیفت بندی دستیاران ( استاژر ها هم شامل می شوند ) تاثیر مستقیم داشته و فشار کاری آنها را کم می کند.
  • تعدیل برخی سهمیه های خاص در پذیرش دستیاری ( شامل خارجی ها نمی شود ).

 

2022 TUS SINAV MERKEZLERİ

 

  • ADANA
  • ANKARA
  • ANTALYA
  • BURSA
  • DİYARBAKIR
  • ERZURUM
  • İSTANBUL
  • İZMİR
  • KAYSERİ
  • KONYA
  • MALATYA
  • SAMSUN
  • TRABZON
  • VAN

 2022 TUS SINAV MERKEZLER


 آپدیت به  تاریخ  9 آوریل  2022   تغییرات جدید آزمون STS و TUS

 

تغییر شیوه طرح سوال در آزمون رزیدنتی نوبت اول ۲۰۲۲

 

شیوه طرح سوال در آزمون نوبت اول ۲۰۲۲ معادل سازی و رزیدنتی ترکیه از نظر اکثر شرکت کنندگان با سبک‌ سوالات متفاوت ،ارزیابی شده است.
مرکز سنجش و وزارت بهداشت ترکیه با تایید آنالیز شرکت کنندگان این آزمون ، بر تغییر سبک طراحی سوالات آزمون رزیدنتی به صورت :
« سوالات براساس و‌ اصول پزشکی » تاکید کرد.


« سوالات براساس و‌ اصول پزشکی » در واقع با محوریت موضوعات مربوط به:

  1. حداقل اطلاعات پزشکی دوران شش ساله تحصیل
  2. یادگیری تواناییهای پزشکی مورد نیاز طبابت در دوران تحصیل
  3. اطلاعات پایه و اصلی برای طبابت می باشد مورد نیاز در دوران تحصیل

می باشد که در این دوره به صورت عملی در این آزمون نمود پیدا کرده است. بنابراین تصمیم بر تغییر چهارچوب سوالات آزمون رزیدنتی ترکیه با محوریت پایه و اصول دانش پزشکی، که در سال ۲۰۱۴ به تصویب رسیده بود، از سال ۲۰۲۰ به مرحله اجرا درآمده است.
به این ترتیب بر اساس تصمیم مرکز سنجش ترکیه (ÖSYM)
? اطلاعات پایه پزشکی مبنای سوالات آزمون رزیدنتی خواهد بود.
? در روند بهبود آزمون رزیدنتی از منابع و رفرنس های پزشکی استفاده خواهد شد.

نکته مهم:
بیشترین مواردی که در ارتباط با دانش پزشکی در تغییرات آزمون معادل سازی و دستیاری ترکیه در نظر گرفته میشود به شرح زیر است :

  • پرتکرار بودن.
  • موارد پزشکی که در روال روزمره زندگی و یا موارد اورژانسی دیده میشود.
  • موارد موثر در سلامت فردی, اجتماعی و جهانی.
  • مواردی که در آینده نزدیک‌ امکان بروز آنها وجود دارد.

بنابراین موارد بالینی که بیشترین ارتباط را با نیازهای جامعه داشته و با درصد بالایی در جامعه مشاهده می شوند، موضوع سوالات آزمون رزیدنتی در دوره گذشته و البته پیش رو می باشند.

 


 آپدیت به  تاریخ  13 ژانویه  2022   تغییرات جدید آزمون STS و TUS

مطابق با آخرین تغییرات و دستورالعملها، این قانون از ابتدای سال 2023 اجرایی خواهد شد. شرایط آزمون دستیاری در ترکیه نیز تا حدی مشکل تر خواهد شد. این تغییرات بیشتر به جهت پوشش رفاهی فارغ التحصیلان خارجی دانشگاه های ترکیه در مقطع عمومی می باشد.

براساس تغییرات اخیر در ارتباط با آزمون‌ رزیدنتی پزشکی در ترکیه، این آزمون سه بار در سال برگزار خواهد شد.پیشتر آزمون‌رزیدنتی پزشکی دوبار در سال و در ماههای شهریور و اسفند برگزار می شد. ( آخرین خبر این است که این تغییرات از ابتدای سال 2023 اجرایی خواهد شد. )

اخیرا تغییراتی در ارتباط با آزمون‌ رزیدنتی ترکیه مطرح شده است که یکی از این موارد تاثیر معدل و طول خدمت می باشد.
اما این گزینه به دلیل تاثیر فاکتورهایی چون تفاوت سطح معدل دردانشگاههای خصوصی و دولتی و شرایط متفاوت شرکت کنندگان خارجی مورد اعتراض قرارگرفته و‌فعلا تایید رسمی جهت اعلام عمومی صورت نگرفته است.
به نظر‌می رسد حتی در صورت اتخاذ چنین تصمیمی پزشکان خارجی از این قانون‌مستثنی باشند. این مورد می تواند با در نظر گرفتن پذیرش پزشکان خارجی براساس سهمیه خارجی صورت گیرد.
در ماههای اخیر موضوع مهاجرت پزشکان ترکیه به اروپا یکی از چالشهای وزارت بهداشت این کشور بوده و تصمیماتی از جمله آسان شدن پذیرشهای رزیدنتی و افزایش حقوق در راستای تشویق پزشکان برای ماندن در کشور و تکمیل نیاز این وزارت به پزشک مطرح شده است.
تغییرات دیگری نیز در ارتباط بااین آزمون در دست بررسی می باشد که در صورت تایید اطلاع رسانی خواهد شد‌ .

 

 

 

آمادگی آزمون خود را افزایش دهید....! ویژه بسته حرفه ای    e-denklik

سنگ دسترنج لبخند (اس دی ال) ©