• ۵۵۵۸۹۲۳۱۲۹
  • +905558923129
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
بررسی رشته طب فیزیکی

بررسی رشته طب فیزیکی

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

مدت دوره برای این تخصص در ترکیه ۴ سال می باشد . فارغ التحصیلان این رشته می توانند در مراکز فیزیوتراپی و توانبخشی دولتی ( شهروند) و خصوصی فعالیت کنند. البته متخصصان این رشته می توانند مراکز خصوصی طب فیزیکی و توانبخشی، مراکز ورزشی و... افتتاح کنند.

معمولا حداقل این درآمد ماهیانه برای فارغ التحصیلان طب فیزیکی ۱۶.۰۰۰ لیر می باشد که این رقم تا ۲۲.۵۰۰ لیر نیز می رسد. می توان گفت این رقم کاملا در ارتباط با مرکز محل اشتغال نیز می باشد. بطوریکه فارغ التحصیلان این رشته که به توانایی های خود اعتماد دارند ترجیح می دهند مراکز تخصصی خود را افتتاح کنند و درآمد بیشتری داشته باشند.

در آزمون رزیدنتی نوبت اول ۲۰۲۱,  بالاترین امتیاز قبولی رشته طب فیزیکی برای شهروندان ترک امتیاز ۷۲.۱۹ از دانشگاه 9 Eylül وکمترین امتیاز ۶۶.۳۶ از دانشگاه  Ankara Başkent  

برای خارجیان بالاترین امتیاز قبولی ۶۱.۰۸ دانشگاه İstanbul  و کمترین امتیاز قبولی ۴۶.۸۹ از دانشگاه Tekirdağ Namık kemal بود.

در نوبت دوم سال ۲۰۲۱ برای خارجیان بالاترین امتیاز قبولی در این رشته ۵۷.۶۷ از دانشگاه İstanbul و کمترین امتیاز قبولی ۴۷.۲۹ از دانشگاه Kırıkkale بود.

 


نکته : مطلب کامل در اکانت ویژه


سنگ دسترنج لبخند (اس دی ال) ©