• ۵۵۵۸۹۲۳۱۲۹
  • +905558923129
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
DenklikSartlari

Denklik Şartlari

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معادل سازی در یک نگاه!!!

نگاهی به شرایط پروسه معادل سازی ترکیه طی سال های گذشته!!!

نگاهی به شرایط پروسه معادل سازی مدرک مدارک تحصیلی یا دنکلیک  denklik در ترکیه طی سال های گذشته!!!

تمامی فارغ التحصیلان دانشگاههای خارج از ترکیه، جهت اشتغال و یا ادامه تحصیل در ترکیه ملزم به انجام امور معادل سازی مدرک مدارک تحصیلی خود در ترکیه می باشند. باید بدانیم که مدرک یا مدارک تحصیلی این افراد جهت معادل سازی یا دنکلیک  Denklik توسط شورای آموزش عالی ترکیه بررسی شده و پس از تایید و طی پروسه ای عمومی – اختصاصی نهایتا" به معادل سازی یا دنکلیک  Denklik ختم می شود که در مقالات قبلی به طور کامل به آن پرداخته شده است و در نهایت این متقاضی یا سایر متقاضیان  موفق به دریافت معادل مدرک مدارک خود یا دنکلیک  Denklik می شوند.

با نگاهی به روند معادل سازی مدرک مدارک تحصیلی در ترکیه یا همان دنکلیک  Denklik در چند سال گذشته ، متوجه می شویم که به دلیل افزایش مراجعات و تمایل فارغ التحصیلان کشورهای ایران ، آذربایجان ، عراق، ترکمنستان، ازبکستان و روسیه  شرایط معادل سازی مدرک مدارک تحصیلی یا دنکلیک  Denklik در این کشور نسبت به سالهای گذشته سخت تر شده است .

در این مقاله مروری بر پروسه معادل سازی مدرک مدارک تحصیلی در ترکیه یا دنکلیک  Denklik طی سالهای گذشته داشته و به تغییر قوانین این مرکز پرداخته شده است.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با یک و یا تعدادی از پزشکان ایرانی ساکن در ترکیه در ارتباط با

  • معادل سازی مدرک مدارک تحصیلی یا دنکلیک Denklik در ترکیه
  • همچنین پروسه اقامت تحصیلی
  • پروسه اقامت کاری
  • پروسه اقامت توریستی
  • پروسه اشتغال و اجازه کار

در این کشور مشورت کرده باشید و در این گفتگوها طبیعتا جمله امیدوارکننده ی هیچ آزمونی وجود ندارد، خیلی راحت است و یا شاید جمله ناامید کننده ی پزشکان ایرانی اجازه کار در ترکیه را ندارند ، شنیده اید .

تمام این دوستان حقیقت را گفته اند . تفاوت صرفا" در زمان تصمیم گیری ها برای انجام امور معادل سازی مدرک مدارک تحصیلی یا دنکلیک Denklik در ترکیه است . لازم است این نکته را بدانیم که پروسه معادل سازی مدرک مدارک تحصیلی یا دنکلیک Denklik در کشور ترکیه پیوسته در حال تغییر بوده و این روند تغییری همچنان در حال ادامه است . تا ده سال پیش شما بعنوان پزشک خارجی حق طبابت در ترکیه را نداشتید و بر همین منطق نیازی به معادل سازی مدرک مدارک تحصلی یا دنکلیک Denklik در ترکیه نداشتید. روندی که امروزه در ارتباط با دندانپزشکان و داروسازان همچنان ادامه دارد.

طبق بخشنامه وزارت بهداشت ترکیه در سال 22.02.2012 پزشکان خارجی می توانستند با معادل سازی مدرک مدارک پزشکی خود در صورتی که هیچگونه مانعی در جهت انجام طبابت نداشته باشند، در کشور ترکیه طبابت کنند. به این ترتیب پزشک فارغ التحصیل از کشوری غیر از ترکیه می توانست با ارائه مدارک تحصیلی خود و شرکت در آزمون معادل سازی و دریافت مدرک معادل یا دنکلیک Denklik در این کشور و در رشته خود اشتغال داشته باشد.

پروسه معادل سازی مدرک مدارک تحصیلی در ترکیه تا تاریخ 20.02.2016 صرفا با ارائه مدارک و شرکت در آزمون معادل سازی کامل می شد. بعد از این تاریخ به موجب بخشنامه ی سازمان شورای آموزش عالی ترکیه الزام گذراندن پروسه استاژ بین  9 - 6  ماه در یکی از بیمارستانهای دولتی ترکیه به شروط معادل سازی مدرک مدارک تحصیلی افزوده شده است. پزشکانی که قبل از این تاریخ جهت پروسه معادل سازی مدارک تحصیلی خود اقدام کرده باشند معاف از استاژ می باشند لازم به ذکر است که این قانون دارای تبصره های خاص خود بوده و لذا در ارتباط با تعمیم این قانون حتما و الزاما متقاضی باید مشاوره تکمیلی داشته باشد. بر طبق این قانون متقاضیان معادل سازی مدرک مدارک تحصیلی پزشکی بعد از این تاریخ می توانستند دوره های استاژ خود را بدون هیچگونه دریافت و پرداختی کامل کنند.

از تاریخ 16.06.2016 دیگر رشته های بخش سلامت بجز دندانپزشکی و داروسازی نیز با شرایط ذکر شده می توانستند در کشور ترکیه در زمینه تخصصی خود اشتغال داشته باشند.

با افزایش تعداد متقاضیان دوره های استاژ سازمان شورای آموزش عالی ترکیه در تاریخ  11.11.2017 به بیمارستانها اجازه داد تا  ماهیانه مبلغی را از متقاضی دوره استاژ دریافت کنند . این مبلغ طبق رای شورا نمی توانست بیش از مقدارمشخص شده سالیانه بعنوان حقوق پایه از طرف اداره کار کشور ترکیه باشد.

با توجه به شرایط پاندمی جهانی در تاریخ 14.05.2020  شورای آموزش عالی طبق بخشنامه ای امتیاز لازم جهت آزمون معادل سازی را از %40 به %35 کاهش داد. این شرایط شامل شرکت کنندگان سالهای قبل نیز می باشد. طبق رای اعلام شده مدت استاژ تا زمانیکه شرایط حاکم ادامه داشته باشد از 6 ماه به 3 ماه کاهش می یابد. در صورتیکه شرایط عادی اعلام شود مدت استاژ طبق رای قبلی خواهد بود و چنانچه تا زمان اتمام شرایط فوق العاده 3 ماه از دوره استاژ کامل شده باشد ، پروسه معادل سازی شما تکمیل شده است.

به نظر می رسد شرایط معادل سازی مدرک مدارک تحصیلی با توجه به شرایط استراتژیک ترکیه در منطقه و پیشرفت قابل مشاهده ای که این کشور در جذب خارجیان و سرمایه گذاران خارجی داشته است، گزینه مناسبی برای پزشکان و البته قشر تحصیل کرده جهت :

  1. برخورداری از اشتغال با حاشیه امن
  2. اقامت ملکی یا بر مبنای شغلی
  3. جهت مهاجرت به کشور ثالث
  4. جهت ادامه تحصیل
  5. برخورداری از شرایط کاری بهتر
  6. استفاده از امکانات بیشتر
  7. وجود رفاه و امنیت مالی
  8. نزدیک شدن به گزینه های جذاب اروپا و آمریکا

نیز از دیگر دلایل این قشر جهت اقامت موقت یا دایم بر مبنای معادل سازی مدرک مدارک تحصیلی خود در ترکیه می باشد.


سنگ دسترنج لبخند (اس دی ال) ©