• ۵۵۵۸۹۲۳۱۲۹
  • +905558923129
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
Kilavuz

Kilavuz

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

مراحل ثبت نام ، شرایط و مقررات مربوط به نحوه آزمون، تایید پروفایل کاربری و استفاده از مزایا یا امکانات مختلف در آزمون معادل سازی یا رزیدنتی چگونه انجام می گیرد؟ در ازمون تخصصی دوره پزشکی ثبت نام به صورت الکترونیکی است.داوطلبانی که میخواهند وارد ازمون معادل سازی جهت پروسه دنکلیک یا آزمون TUS شوند باید فرم ثبت نام خود را تا زمان به پایان رسیدن زمان مقرر به سایت مرجع

یعنی سایت :

 HTTP://WWW.OSYM.GOR.TR که نام آن OSYM  است ارسال کنند . همینطور داوطلبان نباید دارای مشکل فیزیکی و روحی باشند که مانع حرفه و شغل آنها شود.

  • برای اینکه بیش از یک تخصص گرفته شود باید دوره طرح خودرا گذرانده باشید .
  • داوطلبان OSYM باید عکس جدید و مدارک قابل قبول تحصیلی  و اطلاعات خود را شخصا" یا از طریق وکیل خود در سایت بالا ارائه دهند.

عکس قابل قبول از طرف سازمان  :

عکسی که حداقل در 5 ماه گذشته گرفته شده باشد و از طرف سازمان OSYM قابل قبول بوده و رد نشده باشد .

تذکر :

آدرس مراکز ثبت نام و ساعت و تاریخ آزمون در سایت  OSYM نوشته شده است.

انجام کارهای متقاضیان و رسیدگی به آنها فقط در ساعات اداری و روزهای اداری انجام میشود.

داوطلبان باید هزینه آزمون را واریز کرده تا ثبت نام انها کامل شود داوطلبان مبلغ  واریزی ... TL  را می توانند از طریق بانک به حساب بانکهایی که در صفحه اخر دفترچه ذکر شده است واریز کنند . و یا از طریق سایت OSYM در قسمت واریز از طریق کارتهای بانکی پرداخت کنند. تا پایان وقت ثبت نام داوطلبانی که از طریق بانکی واریز را انجام داده اند باید شماره واریز – نام صاحب حساب – نام خانوادگی و شماره  سریال آنرا وارد و فیش را نزد خود نگهداری کنند . همینطورمی توانندمستقیما از طریق درگاه سایت مبلغ واریزی را پرداخت کنند. زمان واریز 23:59 به پایان می رسد برای کسانیکه مبلغ را واریز نکرده باشند کارت ورود به جلسه صادر نخواهد شد. و ثبت نام آنها غیر معتبر است . داوطلبان باید قبل از پر کردن فرم ثبت نام تیتر های سوالات و نحوه جواب دادن آنها را به دقت مطالعه کنند بعد شروع به پر کردن آنها کنند. این کار باعث می شود که فرد فرم را به راحتی و بدون نقص پر کند.

این اطلاعات باید به صورت دقیق و بدون نقص باشد قسمتهایی که مربوط به شماره شناسنامه خود فرد است باید کامل و بدون خلاصه نویسی نوشته شود . داوطلبان در صحت اطلاعات خود مسئولند. در صورت کم و اشتباه بودن اطلاعات هیچ اعتراضی پذیرفته نمیگیرد در صورتیکه اطلاعات داوطلب اشتباه باشد داوطلب هیچ گونه حقی ندارد و آزمون باطل می شود.

داوطلب باید در قسمت ارتباط با داوطلبان اطلاعات خود را کامل بنویسد.

بانکهایی که می توان واریز انجام داد :                                                        

T.C.Ziraat bankasi ATM  ve internet bankaciligi

T.Halk bank ATM  ve internet bankaciligi

Akbank tum subeleri. ATM

Kuveyt turk katilim bankasi tum subeler

Turk PTT is yerleri

شماره TC

داوطلبان ترک  باید شماره شناسنامه خود را وارد کنند کسانیکه شماره TC  شناسنامه خود را اخذ کرده اند و یا در ترکیه به دنیا آمده اند  بنا به قانون 5203 و 5901 صاحبان کارتهای صورتی و آبی شماره این کارتها  را وارد می کنند . داوطلبانی که از قبل شماره Y.Uرا دارند به جای شماره TCاز این شماره استفاده خواهند کرد.

اتباع خارجی ازسیستم هویت MERNIS یک کد یازده رقمی را که با عدد 9 شروع میشود دریافت کرده و  از این شماره خارجی خود میتوانند استفاده کنند. اطلاعات این افراد به OSYM  انتقال داده می شود . داوطلبانی که از MERNIS شماره YU  دریافت نکرده اند به سایتOSYM  مراجعه کرده و در قسمت شماره YU  داوطلبان فرم را پر کرده و ثبت می کنند.

بعد از دریافت یک کد پرونده  به همراه این فرم ، برگه های معتبر هویتی را به اداره آزمون OSYM تحویل  و با پرداخت هزینه مورد نیاز شماره YU  خود را دریافت کنید. بنابراین در هنگام ثبت نام باید غیر از  ملیتهایKKTCکسانیکه در خارج کشور هستندو شماره YU را در MERNIS ندارند به مراکز OSYM مراجعه کنند.

ملیتهای خارجی و ملیتهایی که متعلق به هیچ دولتی نیستند ، مهاجران و پناهندگان باید گزینه خارجی را علامت گذاری کنند.

آدرس

کسانیکه که خارج از ترکیه هستند اعم از افرادی که ملیت kktc دارند باید در قسمت آدرس علاوه برنام کشور نام شهر وتمامی اطلاعات مربوطه را بنویسند. ضمنا نام استان و شهر را خالی بگذارید.

شماره تلفن

آدرس ایمیل

در قسمت 11-12-13 اطلاعات به روز و بهترین و جدیدترین اطلاعات ارتباطی را که میتوانند با شما در ارتیاط باشند قرار دهید. تمامی ارتباطاتی که مراکز با شما انجام خواهند داد با استفاده از این اطلاعات است. در صورت نیاز از طرف osym به داوطلبان از طریق تلفن – اس ام اس – ایمیل اطلاع رسانی انجام میشود و داوطلبان osym باید در شبکه osym  قسمت ارتباط با داوطلبان اطلاعات خود را به روز نگه دارد.

اطلاعات آموزشی

در این قسمت نام دانشگاه کد و یا نام  دانشگاهی که قرار است فارغ التحصیل شوید را بنویسید

برنامه آموزشی : در این مکان اسم دوره آموزشی و کد رشته ای که فارغ التحصیل خواهد شوید را بنویسید.

تاریخ فارغ التحصیلی : در این جا تاریخ فارغ التحصیلی نوشته خواهد شد. در آموزش حرفه ای پزشکی و دندان پزشکی بنا به ماده دوازده بند دو آزمون ورودی تخصصی در زمان ثبت نام باید مجاز به کار باشید.

کد مرکز ازمون انتخابی

در این محل برای ورود به ازمون کد و اسم مرکز باید نوشته شود مراکز ازمون و کد انها در ادامه آورده شده است  داوطلبان می تواننددر زمان ثبت نام به ادرس مراجعه و گزینه های انتخاب مراکز ازمون و را انتخاب یا تغییر دهند. بعد از اتمام زمان ثبت نام نمیتوان در مراکز انتخابی ازمون تغییری ایجاد کرد به همین دلیل داوطلبان در هنگام انتخاب مراکز ازمون دقت کنند. Osymبا توجه به تعداد افرادی که در آزمون شرکت می کنند می توانند بعضی از مراکز ازمون انتخابی را حذف کنند یا به آنها اضافه کند کسانیکه مراکز انتخابی 2015 tusرا انتخاب کردند در صورت کم و زیاد شدن شرکت کنندگان آن مرکز به مرکز دیگری انتقال داده میشوند در این صورت تصمیم گیری درباره مراکز آزمون با osym است.

 درخواست رمز ورودی و ارتباط اینترنتی

برای داوطلبانی که این قسمت را علامت گذاری کرده اند برای ورود برای مدت موقت کد و رمزی ساخته خواهد شد برای این کار از داوطلبان هیچ هزینه ای دریافت نخواهد شد. این رمز در کوتاهترین مدت باید از آدرس اینترنت osym تغییر پیدا کند.

امضای داوطلب

 به اتمام رسیدن فرم ثبت نام

ثبت نام هایی که در مراکز ثبت نام در روزها و ساعتهای رسمی اداری انجام می گیرد : برای اینکه ثبت نام در مراکز ثبت نام انجام گیرد حضور داوطلب در مراکز اجباری است. زمانیکه به مراکز ثبت نام می روید فرم ثبت نام باید به درستی و بدون کم و کسر پر شده باشد .در ضمن داوطلبان شناسنامه یا پاسپورتشان (شناسنامه باید دارای مهر مخصوص و عکس به روز باشد تا از طرف مسئولین به درستی شناخته شود و یا دارای کد T.C باشد.)را به همراه داشته باشند.

مسئولین پس از گرفتن عکس، فرم رابررسی وباثبت انها در سیستم فرم ثبت نام داوطلب را ارائه می دهد که داوطلب می تواند ان را گرفته و بررسی کند .این برگه را به درستی مطالعه کنید تا اطلاعات شما و عکس شما صحیح باشد در صورت صحیح بودن امضا کرده و به مسئول ارائه دهید اگر اطلاعات شما درست نبود از مسئول بخواهید تا اطلاعات شما را درست کند

رمزی که در فرم است رمز موقت شماست این رمز را در کوتاه ترین زمان از سایت OSYM تغییر بدهید. این رمز را در  اطلاعات خود استفاده خواهید کرد آن را با کسی در میان نگذارید و به کسی نگویید و به طور محرمانه حفظ کنید از درستی اطلاعات و از درستی عکستان مطمئن باشید چون بعد از ثبت فرم ثبت نام شما، مسئولیت ان با خود شماست فرم عکس دار و ثبت نام خود را گرفته و ان را نگه دارید زیراتا اخرین مرحله از ان استفاده میشود

اطلاعات در مورد سلامت ویا معلولیت داوطلبان

اطلاعات وضعیت معلولین که در آزمون قبلی شرکت کرده اند در سیستم ثبت شده است ، در این ازمون نشان داده می شود داوطلبانی که وضعیت جسمانی و اطلاعاتشان ثبت نشده است می توانند با مراجعه به سایت مرکزی انها را ثبت کنند تمامی این اطلاعات بنا به برگه های رسمی است واطلاعات موجود در سیستم فقط از طرف osym  تغییر می کند. داوطلبانی که برای اولین بار به عنوان معلول ثبت میشوند باید کپی فرم به همراه برگه سلامت را تا اخرین وقت اتمام ثبت نام به osym تحویل دهند .

داوطلبان می توانندشخصااز طریق اینترنت با ورود به صفحه ثبت نام tus ثبت نام کنند و در مدت مشخص شده ثبت نام خود را انجام داده و هزینه خود را واریز کرده و ثبت نام را کامل کنند.زمان ثبت نام اینترنتی تا روز اخر ساعت 23:59 انجام می شود.

نکته

کارت ورود به جلسه ازمون به محل زندگی داوطلبان فرستاده نمی شود این کارت را می توانید از طریق شماره TC و مدارک YU و رمز ورود از سامانه OSYM، 10 روز قبل از شروع ازمون تهیه کنید. کارت های ورود به جلسه روز 1 شنبه صبح و 1شنبه عصر به صورت جدا گانه تهیه می شود. در روی کارت های شما ادرس مرکز مربوطه ساختمان و سالن نوشته شده است.

آزمون tus شامل اطلاعات کلی با تست های پزشکی TTBT)) وتست های کلینیک پزشکی (KTBT) است که از 2 ازمون تشکیل می شود تعداد سوالات تست ها و امتیاز ها در جدول B1 داده شده است.

آنچه که داوطلب با خودش نمی تواند وارد ازمون کند:

هیچ وسایلی در ساختمان ازمون به امانت گذاشته نمی شود از جمله کیف – کیف پول – ساعت – تلفن – گوشی – گردنبند - گوشواره-انگشتر ( به غیر از حلقه ازدواج )النگو و سنجاق سینه – کلید وسایل فلزی و یا پول فلزی و گیره سنجاق هایی که با ان روسری های خود را بسته ایدهر وسیله الکترونیکی مکانیکی و حس گر ها بیسیم ها دوربین عکاسی هر گونه وسایل پلاستیکی مانند عینک و شیشه عینک دودی(عینک های طبی موردی ندارد)هر گونه کارت بانکی عابر کارت و کارت های حمل و نقل کامپیوتر های جیبی ساعت دیکشنری های دیجیتالی ماشین حساب و هر نوع وسایلی که کامپیوتری باشد هر گونه وسایل برنده سوراخ کننده و سلاح  و امثال ان مداد پاک کن تراش چرک نویس کتاب دفتر یا جزوه مجله روزنامه پرگار خط کش و گونیا اکیدا ممنوع است (معلولین و کسانی که مشکل پزشکی دارند و باید با وسیله ای وارد محل ازمون شود باید صفحه مربوط به معلولین را کاملا با دقت پر کنند)

پاسخ نامه چگونه باید پر شود:

داوطلب باید سوالات مربوط به رشته خود را پاسخ دهد و قبل از ازمون اطلاعات خود را که از جمله عکس اسم و.... است را کنترل کند چراکه در صورت اشتباه داوطلب مسئول است و باید پاسخ نامه خود را تحویل بگیرد و اگر پس از ازمون به وجود اشتباه پی برده شود ازمون نامعتبر است باید اطلاعات به طور صحیح نوشته شود تا پاسخ نامه تصحیح شوداگر اطلاعات درست نوشته نشود پاسخ نامه تصحیح نمیشود

نحوه علامت گذاری در پاسخ نامه:

تمام سوالات از قبل تعیین شده و داوطلب باید از بین 5 گزینه جواب درست راانتخاب کند .درهنگام پاسخ دهی داوطلب باید فقط داخل دایره را پر کند  و از ان خارج نشود داوطلبان باید دقت کنند که فقط در پاسخ نامه به سوالات جواب دهند  و بیشتر از 1 گزینه جواب ندهند.

تذکر:

 هیچ کسی حق تالیف سوالات به جز سوالاتی که از طرف osym اجازه انتشار داده شده را ندارد. اجازه چاپ و انتشار و حتی عکس برداری سوالات وجودندارد در غیر این صورت بنا به قانون ماده 5846 حق تالیف ،با آن شخص برخورد می شود.

داوطلبان در ازمون کدام مدارک را باید تحویل دهند :

داوطلبان سوالات و پاسخ نامه های خود را باید به مسئولین تحویل دهند اگر داوطلبی سوالات و یا پاسخ نامه خود را روی صندلی رها کنند و تحویل مسئولین osym ندهد مسئولیت ان با داوطلب است

داوطلبان باید سوالات و کارت ورود به جلسه و تمامی مدارک لازم را به مسئولین تحویل دهند این مدارک بسته بندی شده از طرف مسئولین osym کنترل میشوند و در صورت ناقص بودن ازمون لغو است

در پایان ازمون باید صفحات دفترچه سوالات کامل باشد وبه همراه پاسخ نامه تحویل داده شود.

روش ارزیابی :

محاسبات مربوط به ارزیابی tus  بصورت کامپیوتری انجام خواهد گرفت در ازمون تخصص جواب های درست و نادرست متشکل از سوالات چند گزینه ای داوطلبها در هر 2 ازمون به صورت جداگانه جمع اوری میشود از مجموع کل جوابهای درست یک چهارم جوابهای نادرست خارج شده و نمره ی خالص به دست می اید میانگین 50 و اشتباه و انحراف استاندارد 10 است این نمرات به استاندارد تبدیل خواهند شد

با استفاده از نمرات استاندارد محاسبه شده :

برای داوطلبین فارخ التحصیل های دانشگاه پزشکی با استفاده از ضرایب وزنی که در پایین مشخص شده است :

K:امتیاز علوم بالینی

T:امتیاز علوم پایه

A:و برای نامزد های که خواستار شاخه ی پزشک خانواده یا پزشک عمومی هستند (امتیاز متقاضیان اموزش های تخصصی پزشک خانواده ) محاسبه شود

برای داوطلبان دانشکده پزشکی:

     

امتیاز استانداردktbt

امتیاز استانداردttbt

 

5/0

5/0

K  امتیاز

3/0

7/0

T امتیاز

1

-

A امتیاز

 T: امتیاز اطلاعات عمومی پزشکی داوطلبان دانشکده پزشکی محاسبه میشود

برای داوطلبان دانشکده پزشکی

امتیاز استاندارد ktbt

امتیاز استاندارد  ttbt

 

-

1

امتیاز t

در تحلیل های بعد از ازمون :

چنانچه یک یا چند مورد از سوالات ازمون  به صورت رسمی یا علمی از طریق osym  نا معتبر شمرده شود در سوال مشخص شده گزینه انتخابی داوطلب صحیح در نظر گرفته میشود.

داوطلبان در زمان ومراحل انتخاب رشته باید از راهنمای انتخابی که در سایت اینترنت osym  قرار دارد استفاده کنند.

داوطلبان فقط میتوانند 30 انتخاب داشته باشند و پرسنل های بهداشتی و درمانی و نظامی فقط از جدول 4 – 30 انتخاب را میتوانند انجام دهند دکتری های پزشکی از تابلوی 3و2 و دندانپزشک ها از تابلوی 1a  .

چنانچه دو نفردر ازمون تخصص امتیاز مساوی اورده باشند حق امتیاز به کسی که زودتر انتخاب کرده باشد داده میشود در صورتی که این شرایط مساوی از بین نرود کسی که انتخاب آن زودتر بوده انتخاب می شود.

کسانی که در قسمت ملیت فقط ملیت خارجی را زده باشند از سهمیه ی ملیت خارجی این دفترچه میتوانند استفاده کنندغیر از این داوطلبان ملیت های خارجی اگر میخواهند از سهمیه ی دیگر ملیت های خارجی استفاده کنند که در این دفترچه ذکر شده است باید گزینه ی میخواهم از دیگر سهمیه های ملت های خارجی استفاده کنم را انتخاب کنند

اتباع خارجی باید غیر از مدارک لازمی که باید همراه داشته باشند مدارک زیر را نیز تهیه و تحویل دهند

A : افرادی فارغ التحصیل در ترکیه و یا کشور های دیگر باید مدرکشان از طرف سنجش تایید گردد

B : به کسانی که تسلط به زبان ترکی استانبولی دارند بعد از ازمون در راستای سنجش سطح علمی و درک زبان ترکیه بنا به تایید واحد سنجش امکان تحصیل داده میشود

c  : اجازه ای که برای اقامت دانشجویان داده شده باید از طرف دفتر اسناد رسمی تایید شود

D  : برگه ای که نشان دهد در طول دوره تحصیل به این افراد بورسیه داده میشود و یا نیازهای مالی آنها برطرف خواهد شد.  انجام این عمل برای اتباع خارجی بعد از اجازه ی مراجع قضایی امکان پذیر است osym هیچ رابطه ای در ثبت نام و انتقال افراد از موسسه ای به موسسه ی دیگر ندارد

داوطلبان اتباع خارجی :

کسانی که در فرمشان بر روی کلمه ی اتباع خارجی تیک زده باشند میتوانند از این سهمیه استفاده کنند

زمان اعلام نتایج ازمون :

افراد با کمک شماره و رمز  tc  خودشان میتوانند از سایت osym نتایج را ببینند

نتایج چاپ نمیشود و به ادرس داوطلبان فرستاده نمیشود و خود فرد باید پیگیر باشد.

 کسانیکه از اداره ریاست بخش اسناد mernis  خود را تهیه نکرده اند میتوانند درخواست اصلی خود را به مرکز ما ارسال کنند

کسانیکه در قسمت اتباع خارجی تغییراتی انجام داده اند نیز باید این تغییرات را در مرکز  mernis  اعمال کنند.  فقط در صورت انجام عملیات در این مرکز اطلاعات فرد به سایت osym  انتقال داده میشود و کسانیکه درmernis  مدارک ملیتی انها وجود نداشته باشد باید به صورت نامه ی کتبی درخواست خود را ارسال کنند

کسانیکه مدارک تحصیلی انها تغییر کرده است :

برای تغییر در این مدارک باید به هماهنگ کنندگان ازمون اطلاع دهند و انها به این موضوع رسیدگی کنند نامه هایی که به مرکز ارسال میشود بر اساس تغییر مدارک تحصیلی در نظر گرفته نخواهد شد

کسانیکه در مدت زمان ثبت نام سالم بوده اند ولی بعد از زمان اتمام ثبت نام مشکل جسمی و یا معلولیتی پیدا کرده اند وبنا به دلایلی احتیاج به ویلچر و یا ماشین دارندویا بنا به دلایل فیزیکی مانند گچ شکستگی و مشکلات ارتوپدی قادر به امتحان دادن در سالن های تعیین شده نیستند با نامه ی کتبی از پزشک وبا تایید رسمی میتوانند در چهارشنبه ی هفته ازمون تاساعت 17 نامه ی خود را به osym  ارسال کنند

Osym درخواست داوطلب را مورد بررسی قرار میدهد و بعد از ان در سالن معلولین از او ازمون گرفته می شود در سالن های غیر معلولین فرد نباید از گچ باند چوب دستی و ... استفاده کند کسانیکه ادرسشان تغییر کرده است میتوانند این امر را از طریق osym انجام دهند.

بنابه قانون 6114 سوالات ازمون 6 ماه بعد از اعلام نتایج و پاسخنامه ها 1 سال بعد از بین برده میشوند .

مواردی که داوطلب میتواند از طریق اینترنت انجام دهد :

بعد از اتمام زمان ثبت نام میتوانند فرم های خود را مشاهده کنند

 در تاریخ های تعیین شده میتوان فرم های خود را تغییر یا به روز کنند

کارت ورود به جلسه دریافت کنند

مدارک تحصیلی و  امتیاز خود را مشاهده کنند

دیدن نتایج ازمون

انتخاب رشته

مشاهده نتایج جایگزینی

دیدن عکس پاسخنامه ها

گرفتن شماره پرونده و تغییر رمز عبور ان

رشته های غیر پزشکی :

رشته های میکروبیولوزی و شیمی

شیمی و بیو شیمی

دارو سازی

کالج های شیمی

کالج های دارو سازی

دانشکده های دامپزشکی

تکمیل ظرفیت

چنانچه طبق نتایج tus داوطلبان پذیرش شده امکان ثبت نام نداشته باشند ویا درزمان معین شده به دانشکده مشخص شده مراجعه نکنند ، osym افراد دیگری را جایگزین خواهد کرد. افراد می توانند برای ثبت نام در تکمیل ظرفیت به سایت osym مراجعه کنند.

برای استفاده از سهمیه تکمیل ظرفیت باید شرایط زیر را داشته باشید:

    • حضور در آزمون tus
    • عدم پذیرش در هیچ یک از رشته ها
    • نمره آزمون تخصصی در آزمون مربوطه 45 وبالاتر باشد.

برای شرکت در تکمیل ظرفیت مبلغ .... tl پرداخت می شود.

نتایج تکمیل ظرفیت برروی سایت osym قرار خواهد گرفت. ثبت نام یک روز بعد از اعلام تکمیل ظرفیت و بمدت 10 روز ، صورت می گیرد. ضمنا برای داوطلبان نتیجه پذیرش ارسال نمی شود.

شرایط ویژه و توضیحات

Bk1 : بنا به قانون 2547 معاونت پژوهشی دانشکده علوم پزشکی دانشکده baskent ، استخدام با توجه به قانون کار با امضای قرار داد با شخص حقیقی صورت می گیرد. پذیرفته شدگان در این بخش تحصیلات خود را در دانشکده پزشکی دانشگاه baskent و مراکز آموزشی – پژوهشی آنکارا طی خواهند کرد.

 Bk2 : پذیرش از بین کسانیکه فارغ التحصیل رشته های غیر پزشکی هستند.

Bk3  : این برنامه بصورتی است که طبق پرتوکل ، افرادی که از طرف سازمان آموزش و پزشکی پذیرفته شده اند ، می توانند بطور همزمان در دو موسسه آموزشی تحصیل کنند.

Bk4 : افرادی که در این دانشکده تحصیل می کنند به دلیل آموزش به زبان انگلیسی ، باید تسلط کامل به انگلیسی داشته باشند . در حدی که توانایی ارائه سمینار به انگلیسی داشته باشند. داوطلبانی که تسلط انگلیسی کامل ندارند حتی در صورت قبولی در آزمون پذیرش نخواهند شد.

Bk5 : برای کسانیکه در این مرکز کار می کنندبا حفظ حقوق قانونیشان باید از قانون کار و قانون بیمه اجتماعی 506 تبعیت کنند.

Bk6  : طبق ماده پنجم توافق نامه همکاری در زمینه سلامت بین ترکیه و قبرس ، در این قسمتها فقط اتباع قبرس پذیرش می شوند. پذیرفته شدگان در این قسمت باید به مدت دوره تخصص دوره طرح بگذرانند

Bk7 : طبق قانون 2747 شخص حقیقی که در دانشگاه baskent  پذیرفته شده اند با عقد قرارداد خدمت ، پذیرش خواهد گرفت. این افراد در آدانا خدمت خواهند کرد.

Bk8 : طبق پروتوکلی که بین دانشگاه ساکاریا و وزارت بهداشت وجود دارد ، پذیرفته شدگان دوره های خود را در دانشگاه ساکاریا خواهند گذراند.

Bk9 : بیمارستان دولتی برهان نعلبنداوغلو یک بیمارستان آموزش نیمه دوره هست . فقط پزشکان با ملیت قبرسی می توانند آنرا انتخاب کنند . پزشکانی که در این بیمارستان دوره نیمه اول خود را طی می کنند ، نیمه دوم آموزش خود را در مراکز تخصصی برای اتباع خارجی خواهند گذراند.

Bk10 : طبق پروتوکل امضا شده بین دانشگاه مرمره و وزارت بهداشت ، پذیرفته شدگان دوره تخصص خود را در بیمارستان مرکز آموزش و پژوهش pendik دانشگاه مرمره می گذرانند.

Bk11 : مربوط به نظامیان

Bk12 : سهمیه سربازی

Bk13 : سهمیه سریاز وظیفه

Bk14 : دانشجویان دوره تخصص طبق توافق دانشکده رجب طیب اردوغان با وزارت بهداشت ، دوره تخصص خود را در بیمارستان پژوهشی و آموزشی رجب طیب اردوغان خواهند گذراند.

Bk15  : در این بیمارستان آموزشی برای تمام گرایشها ، روزهای شنبه روز کاری محسوب می شود.

Bk16 : برای دریافت اطلاعات مربوط به دوره به سایت www.tuk.saglik.gov.tr مراجعه کنید.

Bk17 : پژوهشگران دانشکده پزشکی استانبول مدیپول طبق قانون کار بعد از فارغ التحصیلی با بیمارستان قرارداد استخدام می بندند.

Bk18 : دانشجویان دوره تخصص دانشکده پزشکی yildirim beyazit ، دوره تخصص خودرا در بیمارستان آموزشی پژوهشی آتاتورک آنکارا و بیمارستان آموزشی – پژوهشی yenimahalle آنکارا ادامه خواهند داد.

Bk19 : دانشجویان تخصص دانشکده پزشکی katip celebi دوره تخصص خود را در بیمارستان آموزشی پژوهشی آتاتورک ازمیر خواهند گذراند.

Bk20 :  دانشجویان تخصص دانشکده پزشکی مدنیت استانبول دوره تخصص خودرا در بیمارستان goztepe خواهند گذراند.

Bk21 : دانشجویانی که از سهمیه دانشگاه برهان نعلبنداوغلو پذیرفته شده اند ، دوره دوم آموزش خود را در موسسات آموزش زیر خواهند گذراند

    • آنکارا –بیمارستان آموزشی پژوهشی نمونه آنکارا
    • آنکارا – بیمارستان آموزشی پژوهشی نمونه آنکارا، بیماریهای اطفال ، زنان دکتر سامی اولوس
    • آنکارا – بیمارستان آموزشی پژوهشی نمونه آنکارا، بیماریهای سینه و جراحی سینه آتاتورک
    • آنکارا – بیمارستان آموزشی پژوهشی نمونه آنکارا ، زنان دکتر زکائی بوراک آنکارا
    • آنکارا – بیمارستان آموزشی پژوهشی نمونه آنکارا، فوق تخصص ترکیه

موارد مربوط به ارسال درخواست از طرف داوطلبان

برای هرگونه درخواست کتبی به osym از برگه درخواست عمومی استفاده می شود.

درخواستهای ناقص بررسی نمی شود.

اصل درخواست باید ارسال شود ، فاکس مورد قبول نیست.

برگه برای اعتبار بیشتر باید از سایت osym با شماره برگه دریافت شود.

باید برای تمام مکاتبات از رمز شخصی استفاده شود.

مواردی که نیاز به درخواست کتبی ندارند :

تغییرات کارت شناسایی که از طریق سایت mernis انجام می شود.

اطلاعات آزمون و یا راههای ارتباطی از طریق سایت osym انجام می شود.

کسانیکه اطلاعات تحصیلی آنها در سایت وارد نشده است فقط از طریق مرکز آزمون osym با مدارک رسمی و اصل می توانند اقدام کنند.

مواردی که نیاز به درخواست کتبی دارد

    • درخواست حضور در آزمون با معلولیت که باید درخواست به همراه گواهی تایید شده باشد.
    • اعتراض به نتایج آزمون و پذیرش
    • درخواست تغییر در مدارک ملیت در اتباع خارجی ( با گواهی تغییرات)

برای ارسال هر گونه درخواست در زمینه ثبت نام آزمون و نتایج آزمون

Osym sinav hizmetleri daire baskanligi 06800 bilkent – Ankara

سیستم عملیاتی داوطلب :انتخاب رشته ، اصلاح ، درخواست ، کنترل اطلاعات ، ثبت نام 

http://ais.osym.gov.tr

آدرس اینترنتی برای اعلام نتایج

http://sonuc.osym.gov.tr

تلفن پشتیبانی

444 osym(4446796)

مراکز آزمون osym

http:// www.osym.gov.tr


سنگ دسترنج لبخند (اس دی ال) ©